POLSKIE MOTOCYKLE - KOLEKCJA KORDYLAK

Szanowni Państwo,

Pragniemy zaprezentować niezwykłą kolekcję polskich Motocykli Mariusza Kordylaka. Założyciel firmy Brata (systemy kominowe) oraz Henkor (systemy stropowe) to miłośnik motoryzacji. Od wielu lat jego pasją jest rekonstrukcja polskich motocykli. Na dzień dzisiejszy kolekcja Mariusza to ponad 150 motocykli! Wszystkie polskiej produkcji, wszystkie w oryginalnym malowaniu i zrekonstruowane z oryginalnych elementów. Wszystkie "na chodzie".

Bardzo się cieszymy, że Mariusz zgodził się podzielić się z nami swoją pasją. Jesteśmy przekonani, że dzięki takim ludziom pamięć o polskiej motoryzacji pozostanie w naszych sercach przez wiele pokoleń.

Jednocześnie dołączamy się do apelu Mariusza - nie wyrzucajcie Państwo żadnych "gratów" ze swoich domów! Jeśli stary odkurzacz, aparat fotograficzny lub inny sprzęt nie ma dla Was żadnej wartości - oddajcie go lub sprzedajcie pasjonatom, jakich w naszym kraju nie brakuje. Dzięki temu pozostawimy następnym pokoleniom trochę naszej wspólnej historii.

Na początek prezentujemy pierwsze trzy motocykle.
Zaglądajcie tu jednak częściej, będziemy na bieżąco dodawać kolejne!

POLSKI MOTOCYKL WFM M06

  • SILNIK S01 JEDNOCYLINDROWY DWUSUWOWY
  • POJEMNOŚĆ SKOKOWA 123 CM3
  • MOC 5,5 KM
  • GAŹNIK G20
  • SPRZĘGŁO MOKRE TRZYTARCZOWE
  • SKRZYNIA BIEGÓW TRZYSTOPNIOWA
  • NAPĘD ZA POMOCĄ ŁAŃCUCHA 1/2"
  • KOŁA 3.00 X 19 NIEWYMIENNE
  • HAMULCE BĘBNOWE PÓŁPIASTOWE

O tym motocyklu można powiedzieć, że był to właściwy model we właściwym czasie. Motocykl WFM M06 był jednym z najbardziej popularnych motocykli produkowanych w Polsce. Wyróżniał się prostą i tanią konstrukcją. Odporny na ciężkie warunki eksploatacji i łatwy do samodzielnej naprawy. Doskonale sprawdzał się w warunkach wiejskich na polnych drogach...

POLSKI MOTOCYKL WSK M06-64

  • SILNIK S01-Z JEDNOCYLINDROWY DWUSUWOWY
  • POJEMNOŚĆ SKOKOWA 123 CM3
  • MOC 6,5 KM
  • GAŹNIK G20-M
  • SPRZĘGŁO MOKRE TRZYTARCZOWE
  • SKRZYNIA BIEGÓW TRZYSTOPNIOWA
  • NAPĘD ZA POMOCĄ ŁAŃCUCHA 1/2"
  • KOŁA 18" WYMIENNE
  • HAMULCE BĘBNOWE PEŁNOPIASTOWE

W 1964 roku ruszyła seryjna produkcja motocykla WSK M06-64. Model ten był następcą produkowanych równolegle modeli WSK M06-L i WSK M06-Z. Motocykl ten był kolejną modernizacją modelu podstawowego M06. Główne zmiany dotyczyły zwiększeniu bezpieczeństwa, komfortu jazdy i wygody kierowcy. Wprowadzono olejowe tłumienie amortyzatorów, zmniejszono koła...

POLSKI MOTOCYKL SHL M11 LUX

  • SILNIK S32 JEDNOCYLINDROWY DWUSUWOWY
  • POJEMNOŚĆ SKOKOWA 173 CM3
  • MOC 9 KM
  • GAŹNIK "PEGAZ" GM-24 U1
  • SPRZĘGŁO MOKRE CZTEROTARCZOWE
  • SKRZYNIA BIEGÓW TRZYSTOPNIOWA
  • NAPĘD ZA POMOCĄ ŁAŃCUCHA 1/2"
  • KOŁA 18" NIEWYMIENNE
  • HAMULCE BĘBNOWE PÓŁPIASTOWE

SHL M11 wyglądał bardzo elegancko i nowocześnie. Ładnie wyprofilowane obudowy boczne zakrywające gaźnik, akumulator i filtr powietrza. Duża lampa przednia, całkowicie zakryty łańcuch oraz głębokie profilowane błotniki korzystnie wpływały na sylwetkę motocykla. Motocykle SHL słynęły również z wysokiej jakości wykonania oraz z niespotykanego komfortu jazdy...

TOP