SHL M11 wyglądał bardzo elegancko i nowocześnie. Ładnie wyprofilowane obudowy boczne zakrywające gaźnik, akumulator i filtr powietrza. Duża lampa przednia, całkowicie zakryty łańcuch oraz głębokie profilowane błotniki korzystnie wpływały na sylwetkę motocykla. Motocykle SHL słynęły również z wysokiej jakości wykonania oraz z niespotykanego w innych rodzimych konstrukcjach komfortu jazdy. SHL M11 była tak ładną i udaną konstrukcją, że w roku 1962 licencję na produkcję tego modelu zakupiły Indie. Produkowano go do roku 2005 pod nazwą Raydoot. Fakt ten skłonił konstruktorów do opracowania eksportowej wersji motocykla. W 1966 roku wyprodukowano taką wersję pod nazwą SHL M11 Lux. Odznaczała się staranniejszym wykonaniem oraz większą ilością chromowanych elementów. Produkcję SHL M11 Lux rozpoczęto w roku 1966 a zakończono po dwóch latach w 1968. Nie jest znana całkowita produkcja eksportowej wersji SHL. Niewielkie ilości trafiły na rynek krajowy dla uprzywilejowanych osób.
Prezentowany model przedstawia SHL M11 Lux w rzadko spotykanej wersji angielskiej. Charakterystyczne elementy wyróżniające to chromowane: boki zbiornika paliwa, półka kierownicy, górne szklanki amortyzatorów, dźwignia hamulca nożnego i obręcze kół. Tabliczka znamionowa w języku angielskim. W Polsce znajduje się tylko kilka sztuk tej odmiany SHL.
Cena prezentowanego, eksportowego modelu wynosiła 15 300 zł i yła o 1 00 zł wyższa od standardowej wersji SHL. Średnie miesięczne zarobki wynosiły w tym czasie 1 600 zł miesięcznie.