POLSKI MOTOCYKL SHL M11 LUX

ROK PRODUKCJI: 1967
WERSJA: V
PRODUCENT: KIELECKIE ZAKŁADY METALOWE

SZCZEGÓŁY TECHNICZNE

  • SILNIK S32 JEDNOCYLINDROWY DWUSUWOWY
  • POJEMNOŚĆ SKOKOWA 173 CM3
  • MOC 9 KM
  • GAŹNIK "PEGAZ" GM-24 U1
  • SPRZĘGŁO MOKRE CZTEROTARCZOWE
  • SKRZYNIA BIEGÓW TRZYSTOPNIOWA
  • NAPĘD ZA POMOCĄ ŁAŃCUCHA 1/2"
  • KOŁA 18" NIEWYMIENNE
  • HAMULCE BĘBNOWE PEŁNOPIASTOWE
  • BĘBNY ALUMINIOWE
  • INSTALACJA ELEKTRYCZNA 6V, PRĄDNICA 28 W
  • ZAPŁON ISKROWNIKOWY
  • ZBIORNIK PALIWA O POJEMNOŚCI 13 L
  • RAMA PODWÓJNA TYPU KOŁYSKOWEGO
  • CIĘŻAR WŁASNY 115 KG
  • PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 90 KM/H
  • PRĘDKOŚĆ UŻYTKOWA 75 KM/H
  • ZUŻYCIE PALIWA 3,5 L/100 KM PRZY 60 KM/H

OPIS MOTOCYKLA

SHL M11 wyglądał bardzo elegancko i nowocześnie. Ładnie wyprofilowane obudowy boczne zakrywające gaźnik, akumulator i filtr powietrza. Duża lampa przednia, całkowicie zakryty łańcuch oraz głębokie profilowane błotniki korzystnie wpływały na sylwetkę motocykla. Motocykle SHL słynęły również z wysokiej jakości wykonania oraz z niespotykanego w innych rodzimych konstrukcjach komfortu jazdy. SHL M11 była tak ładną i udaną konstrukcją, że w roku 1962 licencję na produkcję tego modelu zakupiły Indie. Produkowano go do roku 2005 pod nazwą Raydoot. Fakt ten skłonił konstruktorów do opracowania eksportowej wersji motocykla. W 1966 roku wyprodukowano taką wersję pod nazwą SHL M11 Lux. Odznaczała się staranniejszym wykonaniem oraz większą ilością chromowanych elementów. Produkcję SHL M11 Lux rozpoczęto w roku 1966 a zakończono po dwóch latach w 1968. Nie jest znana całkowita produkcja eksportowej wersji SHL. Niewielkie ilości trafiły na rynek krajowy dla uprzywilejowanych osób.

Prezentowany model przedstawia SHL M11 Lux w rzadko spotykanej wersji angielskiej. Charakterystyczne elementy wyróżniające to chromowane: boki zbiornika paliwa, półka kierownicy, górne szklanki amortyzatorów, dźwignia hamulca nożnego i obręcze kół. Tabliczka znamionowa w języku angielskim. W Polsce znajduje się tylko kilka sztuk tej odmiany SHL.

Cena prezentowanego, eksportowego modelu wynosiła 15 300 zł i yła o 1 00 zł wyższa od standardowej wersji SHL. Średnie miesięczne zarobki wynosiły w tym czasie 1 600 zł miesięcznie.

GALERIA ZDJĘĆ SHL M11 LUX

TOP