O tym motocyklu można powiedzieć, że był to właściwy model we właściwym czasie. Motocykl WFM M06 był jednym z najbardziej popularnych motocykli produkowanych w Polsce. Wyróżniał się prostą i tanią konstrukcją. Odporny na ciężkie warunki eksploatacji i łatwy do samodzielnej naprawy. Doskonale sprawdzał się w warunkach wiejskich na polnych drogach.
W tamtych czasach narzekano jedynie na słaby silnik (pierwsze wersje były o mocy zaledwie 4,5 KM). Pod koniec lat 50-tych XX wieku WFM był najtańszym motocyklem na polskim rynku. Kosztował 7 000 zł, tylko o 500 zł więcej, niż motorower Ryś. Za Junaka trzeba było zapłacić aż 24 000 zł. Średnia pensja wynosiła wtedy 1 279 zł. Być może dlatego motocykl WFM był przez długie lata sprzedawany tylko na tzw. "talony". I pewnie przez zawiść tych, którzy nie mogli zdobyć talonów na popularną "Wuefemkę" przylgnęła do niej niezbyt sympatyczna nazwa "Wuef-męka".
Produkcję modelu WFM M06 rozpoczęto w 1955 roku, a zakończono w roku 1965. W ciągu dziesięciu lat wyprodukowano około 600 tysięcy motocykli, które przeszły też kilka modyfikacji. Można wyróżnić VII wersji tego modelu.
Prezentowany motocykl WFM z naszej kolekcji to wersja V z rocznika 1962. W wersji tej zlikwidowano kratkę bagażnika na zbiorniku paliwa, wprowadzono ozdobną chromowaną taśmę biegnącą wzdłuż zbiorniku paliwa.